رزین آغشته سازی ملایمین فرمالدهید، یک لایه شفاف و مقاوم در برابر حلال، رطوبت و خراشیدگی بر روی سطوح چوبی ایجاد می کند. کاغذ های آغشته شده با این رزین ، به عنوان سطح خارجی نهایی در خط تولید آغوشته سازی استفاده می شوند. از کاربرد رزین آغشته سازی ملامین فرمالدهید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • به عنوان رزین جهت پوشش سطح خارجی در خطوط آغشته سازی کاغذ های روکش MDF و تخته فشرده بکار می رود. کاغذ های روکش غوطه ور شده در این رزین پس از خشک شدن بر روی سطوح چوبی مورد نظر تحت پرس لمینت می شوند.
  • این رزین برای لمینت کردن کفپوش ، میز آشپزخانه ، کابینت ، کامپوزیت روکش سطوح و مرحله تکمیل صنعت نساجی استفاده می شود.
  • از رزین ملامین جهت ساخت کفپوش های چوبی همچون پارکت ، لمینت و … کاربرد دارد. علاوه بر این برای ساخت سقف های کاذب و نمای داخلی و بیرونی ساختمان از این رزین استفاده می گردد. علت استفاده از رزین ملامین در نمای بیرونی ساختمان ، به مقاومت آن در برابر رطوبت و تغییرات شرایط آب و هوایی بر میگردد.
  • از دیگر کاربردهای رزین ملامین فرمالدهید می توان به تولید رنگ و روکش های سطحی مقاوم اشاره کرد. دلیل استفاده آن خاصیت پایداری در برابر اشعه های الکتریکی و مقاومت در برابر گرما و میزان مواد اسیدی ضعیف موجود در آن می باشد. تا کنون بیشترین سهم استفاده از ملامین در صنعت رنگ ، مربوط به تهیه اکریلیک و پلی استر می باشد.